Іспанський модельєр Cristobal Balenciaga – легенда світу моди | |
Крістобаль Баленсіага |
|
Історія моди містить багато великих імен, однак ніхто не користувався такою повагою колег, як цей іспанець, який відкрив своє перше ательє в Сан-Себастьяні у 16 років. У столиці моди він оселився декілька пізніше, проте клієнтками паризького салону Balenciaga могли стати лише обрані. Справа не у снобізмі, просто, якщо робити щось якісне, та ще й самому, – вийти у тираж не ризикуєш. |
|
Мабуть, тому Баленсіага, залишаючись культовою фігурою для колег, значно менше відомий широкому загалу. Між тим спеціалісти називають кінець 1940-х і 1950-х рр. «Ерою Баленсіага». За цей час він створив те, чим і понині користується сучасний дизайн: | |
• Вузький прямий силует у формі літери I • Сукні-бочки • Пальта-каре • Вільні жакети з величезними капюшонами • Сукні-трапеції • Капелюхи-коробочки • «Летючі» напівпальта без гудзиків та коміра |
|
Це лише 10% образів, які дотепер експлуатують сучасні дизайнери. Баленсіага був доволі скритною людиною, за усе життя він дав усього кілька інтерв’ю. Його часто називали «дизайнером дизайнерів». Сама Коко Шанель колись мовила, що Баленсіага – це єдиний кутюр’є, який здатен самостійно моделювати, кроїти, різати й шити. Він надавав перевагу роботі з щільною, жорсткою тканиною, завдяки чому його творіння були подібні до скульптур. Баленсіага також відомий своїми незрівнянними сумками. Шанувальницями його таланту були: | |
• Королева Іспанії Вікторія • Королева Бельгії Фабіола • Герцогиня Віндзорська Єлизавета • Княгиня Монако Грейс Усіх їх визнано найгарніше одягнутими жінками у світі. |
|
Vogue France, 1954 Photographer: Clifford Coffin Model: Elsa Martinelli Tweed suit by Balenciaga |
|
Так Крістобаль Баленсіага зазнав слави як королівський кравець. Історію високої моди створюють лише декілька великих кутюр’є. Решта – варіації на тему їхніх ідей. Крістобаль Баленсіага – один з небагатьох творців, якого більшість дизайнерів світу по праву вважають законодавцем моди. Можна припустити, що любов до крою й шиття він увібрав з молоком матері, яка була швачкою (батько – рибалка). Маленький Крістобаль уже в 12 років став підмайстром, а у 16 років – володарем власного ательє. В 25 років відкрив свій перший Будинок моди, який назвав власним ім’ям. |
|
Маленький геній |
|
Fall/Winter 1967-68 Photo: Balenciaga archives |
|
1939 р. Сукню з чорного атласу носили з блідорожевим в’язаним шарфом із бахромою, який надівали під жакет так, аби бахрому було видно. |
|
Georgia Hamilton, Paris studio, August 1953 Photographer: Richard Avedon Wool dress by Balenciaga |
|
«Єдиний кутюр’є» |
|
Harper’s Bazaar, 1967 Photographer: Hiro Wakabayashi Model: Alberta Tiburzi “Quatre Cornes” dress by Balenciaga |
|
У кожній колекції Баленсіага обов’язково було кілька суконь, цілковито і повністю зшитих руками кутюр’є. До речі, він однаково майстерно працював обома руками. Аби усвідомити філософію Баленсіага, варто знати його професійне кредо: «Слід бути архітектором в ескізах, скульптором у формі, художником в кольорі, музикантом у гармонії та філософом в чутті міри». |
|
Vogue US, February 1965 Photographer: Irving Penn Model: Mirelli Pettini Coat by Balenciaga |
|
Усіх цих заповітів сеньйор Крістобаль додержувався беззаперечно. А ще одне правило – «Тільки haute couture». І він мав змогу додержуватись його протягом майже 50 років, поки не відійшов від справ, бо Баленсіага не створював колекцій pret’a’porter, а про масове виробництво й не мовилося. | |
Harper’s Bazaar, July 1964 Photographer: Tom Kublin |
|
Справжній новатор
І це лише невелика частина його спадщини. |
|
L’heure du diner chez Balenciaga |
|
Баленсіага створював свої колекції, піклуючись про красу жінок. Для нього було першорядно, аби кожна представниця прекрасної статі почувала себе в його одязі королевою. Його моделі дихали скритою чуттєвістю, внутрішньою привабливістю. Й кольори він добирав відповідні: улюблений чорний, білий, коричневий, темно-зелений, іноді бежевий, жовтий і рожевий. Червоний або бузковий зливалися у танці з тим самим чорним, будучи постійним нагадуванням про іспанське походження кутюр’є. |
|
Nouveaux destins de l’?l?gance |
|
Мовчазний самітник |
|
Stella Oakes for Balenciaga, 1951 Photographer: Henry Clarke |
|
Сучасники розповідають про метра, що у спілкуванні він був надто виборчий, вельми гострий на мову і уникав публічності як такої: ось тому так непросто знайти інтерв’ю та фотографії Крістобаль Баленсіага. |
|
Історична спадщина Кутюр’є відійшов від справ в 1968 р. З розвитком індустрії, а не мистецтва моди, він втратив інтерес до розширення власної справи. Да і поважний вік не сприяв народженню нових ідей та втіленню їх у життя. В 1972 р. Крістобаль Баленсіага пішов з життя, і бренд завмер на довгі 25 років. Тільки в 1997 р. до Будинку моди увірвався свіжий французький вітерець – дизайнер Ніколя Геск’єр. 26-річному модельєру вдається запустити маятник під назвою Balenciaga, який і досі рухається. На заміну стриманому стилю «чудового Крістобаль Баленсіага» прийшла спортивна елегантність «бравого Геск’єра», проте, якщо на Вас одяг від Баленсіага, Ви – королева, як і в старі добрі часи, коли цьому бренду надавали перевагу монархи всього світу. Розвивати ідеї Баленсіага продовжують його учні – Courreges та Ungaro.Ніколя Геск’єр – дизайнер марки Баленсіага! |
|
Balenciaga Mantle Coat, Paris |
|
Матеріали” журналу “Легка промисловість”, докладніша інформація за запитом: | |